Στέλλα: "Πέραν των ελαστικών, η McLaren έχει κι άλλο ένα δυνατό σημείο"
Η McLaren κέρδισε με τον Όσκαρ Πιάστρι το GP του Μαϊάμι με διαφορά άνω του μισού λεπτού από τον πλησιέστερο αντίπαλό της, τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, στην τρίτη θέση του αγώνα. Και η διαφορά αυτή άφησε τον Αντρέα Στέλλα όχι μόνο ικανοποιημένο, αλλά και έκπληκτο.
Συγκεκριμένα, οι Πιάστρι και Νόρις έκαναν το 1-2 για τη McLaren με διαφορά 4,6’’ μεταξύ τους, αλλά ο Ράσελ με τη Mercedes W16 έφτασε στην καρό σημαία 33 δευτερόλεπτα μετά τον Βρετανό – ενώ ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB21 υστέρησε κατά 40 δευτερόλεπτα.

Οι μεγάλες διαφορές της επιβλητικής αυτής εμφάνισης, της πιο κυριαρχικής της McLaren φέτος, ήταν απρόσμενες για τον Αντρέα Στέλλα: “Είμαι λίγο έκπληκτος από τη διαφορά που είχαμε, καθώς ήταν μεγαλύτερη απ’ ό,τι περιμέναμε”, δήλωσε ο Ιταλός μετά το GP της Κυριακής.
“Πίστευα ότι θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πλεονέκτημα όσον αφορά τη διαχείριση των ελαστικών, αλλά δεν περίμενα ότι αυτό θα οδηγούσε σε τέτοια διαφορά καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ένα από τα ζητήματα που στην Formula 1 μοιάζει ακόμη με ‘μαύρη μαγεία’ είναι η διαχείριση των ελαστικών. Θα έλεγα ειδικά όταν κάνει ζέστη, υπάρχει ένα ακόμη χαρακτηριστικό που φαίνεται να λειτουργεί πολύ καλά με το μονοθέσιό μας, και αυτό είναι το σύστημα ψύξης.
Νομίζω ότι όταν κάνει ζέστη, το μονοθέσιό μας, όπως φαίνεται, έχει σχετικά κλειστό αμάξωμα (σ.σ.: δηλαδή λιγότερη εγκοπές απαγωγής του θερμού αέρα) από άποψη σχεδίασης, διότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά από τους μηχανικούς στο σύστημα ψύξης.
Έτσι, σε αυτές τις συνθήκες βλέπουμε ότι η τελειότητα της μηχανολογίας της McLaren έχει φτάσει σε σημείο που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε τέτοιο βαθμό” συμπλήρωσε ο αγωνιστικός διοικητής της ομάδας του Ουόκινγκ.
Στον αγώνα της Φλόριντα ο Λάντο Νόρις έπεσε στην 6η θέση μετά τη μονομαχία του με τον Μαξ Φερστάπεν στις πρώτες στροφές – και στη συνέχεια ανελίχθηκε στην κατάταξη με διαδοχικές προσπέρασεις ως τη 2η θέση.
Όμως, ο Στέλλα εξήγησε ότι θα ήταν καλύτερο για τον Βρετανό να είχε σηκώσει το γκάζι στην αρχική του μάχη με τον Ολλανδό – καθώς θα μπορούσε εύκολα να τον περάσει αργότερα.
“Ας πούμε ότι, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση στον πρώτο γύρο, θα μπορούσε να είναι καλύτερο για τον Λάντο να σηκώσει λίγο το πόδι του από το γκάζι και να διασφαλίσει ότι θα κρατούσε τη δεύτερη θέση, γιατί – εκ των υστέρων – βλέπουμε ότι το μονοθέσιο ήταν πολύ γρήγορο και θα περνούσε σίγουρα τον Μαξ, όπως έκανε και ο Όσκαρ και αργότερα και ο ίδιος ο Λάντο”, εξήγησε ο Ιταλός.
“Οπότε, όπως σε κάθε αγωνιστική κατάσταση, πρέπει να την προσεγγίζεις με τη λογική της γενικής θεώρησης και της αξιολόγησης των ευκαιριών, και πιστεύω ότι σε αυτή την περίπτωση ο Λάντο θα μπορούσε να είναι λίγο πιο υπομονετικός.
Από την άλλη, μου αρέσει που ο Λάντο ήταν επιθετικός, που πήγε για να πάρει το προβάδισμα στον αγώνα, και μερικές φορές όλα κρίνονται σε κλάσματα δευτερολέπτου. Σε αυτή την περίπτωση, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι δεν υπήρχε λόγος να παρέμβουν, αλλά σίγουρα το προσπέρασμα ήταν στο όριο”, συνέχισε.

Και σχετικά με τις αλλεπάλληλες προσπάθεις που χρειάστηκε ο Νόρις για να περάσει τον Φερστάπεν αργότερα στον αγώνα, ο Στέλλα κατέληξε: “Όσον αφορά στο δεύτερο προσπέρασμα, χάθηκε χρόνος στον αγώνα επειδή έπρεπε να επιστρέψει τη θέση [λόγω εξόδου από την πίστα κατά την προσπέραση]. Ήταν δίκαιο να επιστρέψει τη θέση, γιατί κατά το προσπέρασμα υπήρξε υπέρβαση των ορίων της πίστας, οπότε υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε.
Σίγουρα υπάρχουν τομείς προς βελτίωση ακόμη και από την πλευρά του Όσκαρ – αν κοιτάξουμε πίσω στις κατατακτήριες, νομίζω πως ο Όσκαρ έχασε λίγο τον ρυθμό του από το Q2 στο Q3, οπότε και εκεί έχουμε ευκαιρίες. Νομίζω ότι και οι δύο οδηγοί είναι πολύ δεκτικοί σε αυτό το είδος ανασκόπησης, προσαρμογής και συνέχισης της προσπάθειας”.
Content Original Link:
" target="_blank">