H Ferrari αλλάζει, μεσούσης της σεζόν, όλη τη γεωμετρία της SF-25
Πολύ επιγραμματικά, η Ferrari -σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Τύπου- φέρεται να μην μπορεί να ρυθμίσει το ύψος της SF-25 από το έδαφος όσο χαμηλά χρειάζεται για να αντλήσει τη βέλτιστη αεροδυναμική της απόδοση. Διότι αν το κάνει το υπογάστριο θα ακουμπά στο έδαφος, η ξύλινη πλάκα στο δάπεδο θα φθείρεται και η ομάδα θα κινδυνεύει με αποκλεισμό όπως ακριβώς εκείνον του Λιούις Χάμιλτον στο GP της Κίνας.
Το χαμηλό ύψος του δαπέδου από το έδαφος και η όσο το δυνατόν σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης (προκειμένου να μην διαταράσσεται η ροή του αέρα κάτω από το δάπεδο) είναι δύο βασικές απαιτήσεις των σύγχρονων μονοθεσίων του ground effect.
Το πρόβλημα της Ferrari φέρεται να είναι ότι η πίσω ανάρτηση δεν είναι όσο ανθεκτική πρέπει για να κρατήσει την απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος, όταν δέχεται πολύ ισχυρές αεροδυναμικές πιέσεις και όταν το φορτίο καυσίμων (περίπου 100 κιλών) είναι βαρύ, για τον αγώνα.
Κατά συνέπεια, η Ferrari πρέπει να ρυθμίζει την SF-25 πιο ψηλά από το έδαφος από τις δοκιμές κατάταξης κιόλας (καθώς δεν επιτρέπονται αλλαγές στις ρυθμίσεις μεταξύ κατατακτήριων και αγώνα) και έτσι το Σάββατο υστερεί πολύ σε σχέση με τον ανταγωνισμό από τις McLaren, Mercedes και Red Bull.

Για παράδειγμα, στις κατατακτήριες του Μαϊάμι η SF-25 ήταν μόλις 5 δέκατα ταχύτερη από την προβληματική SF-23, προ δύο ετών, παρότι έχει μεσολαβήσει σημαντική βελτίωση της αεροδυναμικής της και φέτος τα ελαστικά ήταν κατά ένα επίπεδο μαλακότερα.
Το πρόβλημα της ρύθμισης της SF-25 σε ρεαλιστικές συνθήκες, στην πίστα, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το ιταλικό μονοθέσιο εμφανίζει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση στην αεροσήραγγα. Κατά συνέπεια, το πρόβλημα είναι στις μηχανικές της παραμέτρους, παρά στην αεροδυναμική. Και συγκεκριμένα στην πίσω ανάρτηση.
Σύμφωνα με τον ειδικό της F1 Τζιουλιάνο Ντουτσέζα του autoracer, η Scuderia υπό τον Λοΐκ Σερά εργάζεται στον πλήρη ανασχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, ο οποίος θα ακολουθήσει τις δύο μεγάλες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της SF-25 που θα δούμε στην Ίμολα (16-18 Μαΐου) και έπειτα, στο τέλος του μήνα, στο GP της Βαρκελώνης.
Είναι εντελώς απρόσμενο για μία ομάδα να προχωρά σε μια τόσο θεμελιώδη αλλαγή ενός δομικού στοιχείου, όπως είναι η ανάρτηση, μεσούσης της σεζόν. Και, αν μην τι άλλο, δείχνει τη δυσκολία του προβλήματος για τη Scuderia.
Στην Ιταλία ήδη η Ferrari δέχεται κριτική σχετικά με την απόφασή της να αλλάξει “κατά 99%”, σύμφωνα με τα λεγόμενα κορυφαίων στελέχων της, το φετινό της μονοθέσιο σε σχέση με την περσινή SF-24 που κέρδιζε από το Σεπτέμβριο και μετά.

Η αλλαγή όλης της αεροδυναμικής ισορροπίας, και η εστίαση της βελτίωσης της άντωσης του εμπρός μέρους, χρειάστηκε και πολύ μεγάλες αλλαγές στη γεωμετρία του αυτοκινήτου. Μία από τις αλλαγές που έγιναν προς αυτή την κατεύθυνση ήταν ο ανασχεδιασμός του καλύμματος του κιβωτίου ταχυτήτων και η μείωση των διαστάσεων της πίσω ανάρτησης.
Αυτή η τελευταία αλλαγή, που προφανώς δεν απέδωσε, φαίνεται πως είναι η ρίζα της παταγώδους φετινής αποτυχίας της Ferrari. Η παγίδα που έκρυβε δεν κατέστη δυνατόν να φανεί στις προσομοιώσεις, αλλά φάνηκε αμέσως στην πίστα – στις πρώτες δοκιμές του χειμώνα στο Μπαχρέιν.
Γυρίζοντας στα λόγια του Χάμιλτον, ο 40χρονος -μετά από το επεισοδιακό για τη Scuderia GP στο Μαϊάμι- είπε στο BBC ότι η SF-25 έχει αληθινή και ανταγωνιστική ταχύτητα αλλά “κάτι κρατάει πίσω” την ομάδα προς στιγμήν και δεν μπορεί να βγάλει στην επιφάνεια την απόδοση αυτή. Και πρόσθεσε πως μέχρι να βρεθεί λύση, η ιταλική ομάδα θα βρίσκεται στην κατάσταση που είναι σήμερα.
Content Original Link:
" target="_blank">