Απίθανη νίκη-φιέστα του Ζοάν Ζαρκό στο χαοτικό GP του ΛεΜάν
Με τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο MotoGP ο Ζοάν Ζαρκό της “δορυφορικής” LCR Honda εξάπλωσε μια γαλλική φιέστα στις κερκίδες της πίστας του ΛεΜάν, στον 6ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος του σπορ.
Παράλληλα, σε έναν αγώνα με πολλαπλές πτώσεις, ο Ζαρκό χάλασε την προσπάθεια της Ducati να σπάσει το προϋπάρχον ρεκόρ των 22 διαδοχικών νικών ενός κατασκευαστή στο MotoGP – κάτι που η εταιρεία του Μπόργκο Πιναγκάλε σε διαφορετικές συνθήκες θα πετύχαινε σήμερα. Το ρεκόρ κατείχε η Honda από τη δεκαετία του ‘90 – και ήταν μια Honda που το στέρησε σήμερα από τη Ducati.
Λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα, η ελαφριά βροχή άλλαξε τα πάντα: όλες οι ομάδες σκέφτηκαν σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξουν στη μοτοσικλέτα με τα βρόχινα ελαστικά – και ένα γλίστρημα του poleman Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha στο γύρο προς το grid έδειξε πόσο ολισθηρή είχε γίνει η άσφαλτος.
Στο τέλος του γύρου προς το grid, όλοι οι αναβάτες μπήκαν στα pits για να αλλάξουν μοτοσυκλέτες και να βγουν με βρόχινες ρυθμίσεις, καθυστερώντας έτσι την εκκίνηση. Ακολουθήθηκε η διαδικασία quick start με βάση τους νέους κανονισμούς, μειώνοντας την απόσταση του αγώνα στους 26 γύρους.
Συνολικά 13 αναβάτες ξαναμπήκαν στα pits για να αλλάξουν πάλι σε μοτοσυκλέτες με σλικς ελαστικά, αλλά τους επετράπη να ξεκινήσουν από τις αρχικές τους θέσεις στη σειρά εκκίνησης. Ο Ζοάν Ζαρκό δεν το έκανε.
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Μαρκ Μαρκέζ ήταν αποδοτικότερος και μπήκε επικεφαλής στην πρώτη στροφή, αλλά ο Κουαρταραρό αντεπιτέθηκε και ανέκτησε την πρωτοπορία. Πιο πίσω, ο Πέκο Μπανάια έκανε λάθος και έπεσε, μαζί με τον Τζοάν Μιρ – όμως ο Ιταλός της Ducati κατάφερε να επιστρέψει στον αγώνα. Στο συμβάν αυτό ο Ζαρκό βγήκε επίσης στην αμμοπαγίδα, ενώ ο Μιρ μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις.
Ο Άλεξ Μαρκέζ εκμεταλλεύτηκε τις δύσκολες συνθήκες και πέρασε τον αδερφό του, Μαρκ, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση. Στον τρίτο γύρο ξεκίνησαν να επιβάλλονται οι διπλές ποινές “long lap” λόγω της νέας διαδικασίας εκκίνησης, και ο Κουαρταραρό παρέδωσε την πρωτοπορία για να εκτελέσει την πρώτη του.
Ο Φερμίν Αλντεγκουέρ πέρασε τον Μ.Μαρκέζ, καθώς το γκρουπ έριχνε γύρο στον Μπανάια μετά την επιστροφή του από τα pits. Στο μεταξύ, ο Κουαρταραρό κατάφερε να περάσει τον Μπραντ Μπάιντερ στη μεταξύ τους μάχη, και άρχισε να καταδιώκει τον Μ.Μαρκέζ.
Όμως, ο Γάλλος της Yamaha με ένα λάθος έπεσε στην τελευταία στροφή, ενώ ακολούθησε και ο Μπάιντερ λίγα μέτρα παρακάτω – καθώς η βροχή επέστρεψε. Πολλοί αναβάτες ξαναμπήκαν στα pits για να ξαναπάρουν τις “βρόχινες” μοτοσικλέτες τους, καθώς τα σλικς δεν προσέφεραν πλέον καμία πρόσφυση στις νέες συνθήκες.
Ο Μ.Μαρκέζ εκτέλεσε την τελευταία του ποινή “long lap”, πριν μπει και αυτός -μαζί με τον αδερφό του, Άλεξ, της Gresini- για να γυρίσουν και πάλι στις μοτοσικλέτες για βροχή. Καθώς, λοιπόν, όλοι μπήκαν για αλλαγή μοτοσικλέτας, αυτοί που ξεκίνησαν με βρόχινα είδαν το στοίχημά τους να αποδίδει – με τον Ζαρκο να παίρνει, τη στιγμή εκείνη, την πρωτοπορία του αγώνα.
Ο Μ.Μαρκέζ πέρασε τον Μιγκέλ Ολιβέιρα, του οποίου το ρίσκο τον έφερε στη δεύτερη θέση, και προσπάθησε να καλύψει τη διαφορά των 7 δευτερολέπτων από τον Ζαρκό. Λίγους γύρους αργότερα, ο Ολιβέιρα δέχθηκε την προσπέραση του Μάβερικ Βινιάλες της Tech3 KTM για την πέμπτη θέση.
Καθώς η βροχή συνεχιζόταν, οι διαφορές μεταξύ των πρώτων σταθεροποιήθηκαν, με τον Ζαρκό σταθερά επικεφαλής. Ο Ολιβέιρα έπεσε από την έβδομη θέση στην τελευταία στροφή, καθώς οι συνθήκες παρέμεν αν οριακές για όλους.
Ο Άλεξ Μαρκέζ είχε την ίδια τύχη, με την πτώση του στην προτελευταία στροφή, αλλά κατάφερε να ξαναμπεί στον αγώνα στην έκτη θέση. Ωστόσο, ο νεαρός Ισπανός, μέχρι την Παρασκευή πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, έπεσε και δεύτερη φορά – και με την πτώση αυτή εγκατέλειψε.
Η μάχη για το τελευταίο σκαλί του βάθρου άναψε, μεταξύ του Πέδρο Ακόστα και του Φερμίν Αλντεγκουέρ, ώσπου ο αναβάτης της Gresini βρήκε τον τρόπο να περάσει τον συντοπίτη του από τη Μούρθια και του έκλεψε το βάθρο στον τελευταίο γύρο. Ήταν η πρώτη παρουσία του Αλντεγκουέρ στο βάθρο του MotoGP.
Ο Μαρκ Μαρκέζ δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει τον Ζαρκο, ο οποίος έκανε τα πάντα τέλεια και απόλαυσε τους “καρπούς” του ρίσκου του να μείνει σε όλο τον αγώνα με τη βρόχινη μοτοσικλέτα του – για να γίνει ο πρώτος Γάλλος που κερδίζει το GP Γαλλίας μετά από 71 χρόνια.

Content Original Link:
" target="_blank">