Oι πλούσιοι ξοδεύουν σε κοσμήματα – Αρκεί να είναι η σωστή μάρκα
Οι πλουσιότεροι του πλανήτη συνεχίζουν να επιλέγουν για τον εαυτό τους τα καλύτερα κοσμήματα, παρότι οι αγοραστές του κλάδου ειδών πολυτελείας αποσύρονται. Αυτό προμηνύει θετικά νέα για τον ελβετικό όμιλο πολυτελών ειδών Richemont, ο οποίος διαθέτει μερικές από τις πιο περιζήτητες μάρκες στην αγορά πολυτελών κοσμημάτων, όπως οι Van Cleef & Arpels, Buccellati και Cartier.
«Οι μάρκες κοσμημάτων της Richemont βρίσκονται πραγματικά στην κορυφή της καταναλωτικής προτίμησης», δήλωσε ο Luca Solca, επικεφαλής του τομέα για τα παγκόσμια είδη πολυτελείας στην Bernstein.
Η Richemont ανακοίνωσε καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου του οικονομικού έτους, με επικεφαλής την αύξηση 11% στο τμήμα Jewellery Maisons. Για ολόκληρο το έτος, τα κοσμήματα ήταν το ισχυρότερο τμήμα του ομίλου, με αύξηση 8%.
Οι πωλήσεις στον τομέα ρολογιών και κοσμημάτων της LVMH, παρέμειναν σταθερές σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο, έχοντας μειωθεί κατά 2% σε οργανική βάση το 2024 εν μέσω μειωμένης ζήτησης για βασικές μάρκες όπως οι Tiffany & Co, Bvlgari, TAG Heuer και Hublot.
Εκτός μόδας τα ρολόγια
Ωστόσο, παρά τη συνεχιζόμενη γοητεία των επώνυμων κοσμημάτων της, η Richemont δεν είναι εντελώς άτρωτη σε ευρύτερες τομεακές αντιξοότητες.
Η απόδοση του τμήματος Specialized Watchmakers, στο οποίο συμμετέχουν οι Piaget και Roger Dubuis, σκιαγραφεί μια πιο λεπτή εικόνα. Οι πωλήσεις ρολογιών της Richemont μειώθηκαν 13% το 2024, κυρίως λόγω της αδυναμίας στην Κίνα.
«Η παγκόσμια αγορά ρολογιών γνώρισε επιβράδυνση επηρεάζοντας τους όγκους πωλήσεων. Αυτό οφείλεται στην αδυναμία της ζήτησης στην Κίνα», ανέφερε η εταιρεία στην έκθεσή της.
Πέρα από τη μακροοικονομία, ωστόσο, ο Solca της Bernstein δήλωσε ότι η θεμελιώδης φύση της αγοράς πολυτελών ρολογιών – όπου τα προϊόντα συνήθως τοποθετούνται ως μακροπρόθεσμες, αν όχι εφ’ όρου ζωής, αγορές, αναπόφευκτα αυτό επιβραδύνει την ανάκαμψή της.
«Οι άνθρωποι αγοράζουν κοσμήματα πιο συχνά, και τα κοσμήματα έγιναν φθηνότερα σε σχέση με τις τσάντες πέρυσι, εξ ου και η καλύτερη δυναμική σε αυτήν την κατηγορία».
Πιθανά εμπόδια
Η ανάπτυξη της αγοράς κοσμημάτων υψηλής ποιότητας έναντι άλλων βασικών ειδών υψηλής ραπτικής, όπως η μόδα και τα δερμάτινα είδη, θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη για τη Richemont εν μέσω των αναδυόμενων εμποδίων στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η Richemont ανακοίνωσε ότι η εταιρεία δεν θα δεχτεί αυξήσεις τιμών που δεν μπορεί να αντέξει, σε αντίθεση με τις προειδοποιήσεις για αυξήσεις τιμών από άλλους παίκτες πολυτελείας και κοσμημάτων.
«Η επιχείρηση εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τον κλάδο των κοσμημάτων της και ελπίζει ότι η ισχύς των εμπορικών σημάτων της σε αυτόν τον τομέα θα την υποστηρίξει», δήλωσε ο Russ Mold, διευθυντής επενδύσεων στην AJ Bell.
Παρ’ όλα αυτά, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η εταιρεία ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που απειλούν την κυριαρχία της στην αγορά. Για παράδειγμα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει αρκετά σημαντικά εμπόδια, όπως η ισχύς του ελβετικού φράγκου έναντι του δολαρίου, οι υψηλότερες τιμές του χρυσού και ο αντίκτυπος των δασμών.
Πηγή: MoneyReview
Content Original Link:
" target="_blank">