Ο Τραμπ «τιμωρεί» την Tesla: «Δύσκολα τα επόμενα τρίμηνα» για την εταιρεία, λέει ο Μασκ
Εως και πριν από λίγους μήνες, το σκηνικό έδειχνε πολύ διαφορετικό: ο Ντόναλντ Τραμπ υπερασπιζόταν τα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla (που είχαν γίνει στόχος επιθέσεων στις ΗΠΑ) διαφημίζοντάς τα στον Λευκό Οίκο· και ο Ελον Μασκ έπλεκε το εγκώμιο του Αμερικανού προέδρου….
Οσα ίσχυαν ωστόσο άλλοτε πλέον δεν ισχύουν.
«Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο κατά την οποία θα χάσουμε πολλά κίνητρα στις ΗΠΑ. Πιθανώς να έχουμε μερικά δύσκολα τρίμηνα», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο Μασκ, με το βλέμμα στραμμένο στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει φέρει αναφορικά με τα ηλεκτρικά οχήματα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας η διοίκηση Τραμπ, με την οποία εκείνος είναι πλέον σε σύγκρουση.
Οι FT αναφέρουν συνοψίζοντας όσα προηγήθηκαν: «Η στενή σχέση του δισεκατομμυριούχου με τον Τραμπ, μετά την υποστήριξη της επανεκλογής του τελευταίου στην προεδρία των ΗΠΑ, αρχικά ερμηνεύτηκε ως επωφελής για την Tesla. Ωστόσο, ο ρόλος του Μασκ στο λεγόμενο Τμήμα Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (DOGE) αποξένωσε ορισμένους από τους πελάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας […]. Ο Ελον Μασκ έφυγε από τον Λευκό Οίκο τον Μάιο, αφού προηγουμένως διαφώνησε με τον Αμερικανό πρόεδρο. Εν συνεχεία, έγινε σφοδρός επικριτής του προϋπολογισμού που έφεραν προς ψήφιση οι Ρεπουμπλικανοί και υποσχέθηκε να ιδρύσει το δικό του πολιτικό κόμμα».
Η Tesla, η οποία έχει την έδρα της στο Τέξας, καλείται πια να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις των καταναλωτών, αλλά και τις αντιδράσεις/αποφάσεις του ιδίου του Τραμπ.
Ρυθμίσεις που μέχρι πρότινος πριμοδοτούσαν άμεσα ή έμμεσα την ηλεκτροκίνηση και τις αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, πλέον αποσύρονται ή ατονούν. Οι φοροελαφρύνσεις (tax credits) που δίνονταν σε όσους αγόραζαν ή μίσθωναν νέα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ δεν ισχύουν πια. Επιπλέον, με βάση όσα ίσχυαν μέχρι πρότινος, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέβαλαν χρήματα (emission credits) στην Tesla για να μπορούν να συνεχίζουν να πωλούν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, που διαφορετικά θα παραβίαζαν τα όρια εκπομπών ρύπων – και έτσι να αποφεύγουν τα σχετικά πρόστιμα. Ωστόσο πλέον δεν υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο αφού η διοίκηση Τραμπ απέσυρε πολλά από αυτά τα πρόστιμα. Παράλληλα, η διοίκηση Τραμπ επέβαλε υψηλότερους δασμούς σε αυτοκίνητα και εξαρτήματα ξένης προέλευσης, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών που εισάγει η Tesla από την Κίνα. Κι όλα αυτά ενώ οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της Tesla έχουν υποχωρήσει σημαντικά το τελευταίο διάστημα και ο ανταγωνισμός από την Κίνα (βλ. BYD) εντείνεται.
Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο εξελίξεων, η Tesla είδε τα κέρδη της να υποχωρούν κατά 23% το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, τα έσοδά της να περιορίζονται κατά 12% και τις πωλήσεις αυτοκινήτων της να μειώνονται κατά 13%.
Με πληροφορίες από FT
Content Original Link:
" target="_blank">