Η Ferrari κρατάει τον Φρεντ Βασέρ στη διεύθυνση της Scuderia με νέο, πολυετές συμβόλαιο
Το τελευταίο δίμηνο εκτεταμένα ιταλικά δημοσιεύματα ανέφεραν ότι τα πολύ φτωχά φετινά αποτελέσματα της Ferrari στη Formula 1 -καθώς είναι η μόνη από τις τέσσερις μεγάλες ομάδες που δεν έχει ούτε μία νίκη φέτος- είχαν καταστήσει επισφαλή τη θέση του Φρεντ Βασέρ στην ηγεσία της Scuderia.
Τα δημοσιεύματα αυτά, που έφτασαν στο σημείο να αναφέρουν και τον επικρατέστερο διάδοχό του, προκάλεσαν μία αρκετά δυναμική -αν όχι επιθετική- απάντηση του Γάλλου προς τον Τύπο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, παραδέχθηκε ότι στο παρασκήνιο εξελισσόταν συζητήσεις της ηγεσίας της εταιρείας για το θέμα του διευθυντή της Scuderia.
Τις τελευταίες ημέρες ο ιταλικός Τύπος ανέφερε ότι το κλίμα αντιστράφηκε, και ότι η Ferrari επέλεξε τη σταθερότητα και τη συνέχεια με τον Βασέρ – ειδικά ενόψει του 2026, που η ριζική αλλαγή των τεχνικών κανονισμών καθιστά αυτή τη σταθερότητα της διοίκησης (καθώς και του οδηγικού διδύμου) απαραίτητη για όλες τις ομάδες.
Ωστόσο, στις εξελίξεις αυτές υπήρχε ένα “αγκάθι”: η διάρκεια της ανανέωσης του συμβολαίου του Βασέρ. Μερίδα του ιταλικού Τύπου ανέφερε ότι η εταιρεία του Μαρανέλο του πρότεινε μονοετή επέκταση, ενώ ο Γάλλος επιθυμούσε τουλάχιστον διετές συμβόλαιο.
Και σήμερα (22/7) οι τελευταίες πληροφορίες των Ιταλών, και συγκεκριμένα του έγκυρου περιοδικού Autosprint, αναφέρουν ότι η Ferrari αποδέχθηκε τη νέα συμφωνία τουλάχιστον διετούς διάρκειας με τον Φρεντ Βασέρ.
Αναμφίβολα, στην αλλαγή πλεύσης της Ferrari παίζει κεντρικό ρόλο και η μεγάλη αναβάθμιση της SF-25. Αυτή ξεκίνησε με το νέο αεροδυναμικό σύνολο (με νέο δάπεδο, διαχύτη και άλλα κομβικά εξαρτήματα) που παρουσίασε στο τέλος Ιουνίου στο GP Αυστρίας, και θα συνεχιστεί με την ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση στο GP Βελγίου αυτό το τριήμερο (25-27/7).
Η αεροδυναμική αναβάθμιση της Αυστρίας πέτυχε πανηγυρικά, όπως παραδέχθηκαν οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον, ενώ η νέα ανάρτηση έδωσε εξαιρετικά δείγματα στη μία ημέρα δοκιμής της στο Μουτζέλο την προηγούμενη εβδομάδα. Τα δεδομένα από την τηλεμετρία ήταν άκρως θετικά, και η ομάδα αποφάσισε να τη χρησιμοποιήσει το προσεχές τριήμερο στο Σπα.
Αυτές οι εξελίξεις αν μη τι άλλο δείχνουν ότι το τεχνικό τμήμα που έχει δομήσει ο Βασέρ, υπό την ηγεσία του συμπατριώτη του Λοΐκ Σερά (που δεν συμμετείχε στον αρχικό σχεδιασμό της SF-25) λειτουργεί καλά. Εξ ου και η αλλαγή στάσης της ηγεσίας της Ferrari, και του προέδρου της Τζον Έλκαν, απέναντι στον Βασέρ.
Υπάρχει και μια άλλη παράμετρος, όμως. Μετά την απομάκρυνση του Κρίστιαν Χόρνερ από τη διεύθυνση της Red Bull Racing, ο ιταλικός Τύπος αρχικά ανέφερε ότι ίσως ο Έλκαν να έκανε μια νέα προσέγγιση στον Βρετανό. Όμως, έπειτα έγραψε ότι ο συγκεντρωτικός τρόπος που ο Χόρνερ έμαθε να λειτουργεί στο Μίλτον Κινς θα ήταν εντελώς ξένος και αταίριαστος με την εργασιακή κουλτούρα στο Μαρανέλο.
Αντίθετα, με την ανανέωση της εμπιστοσύνης της στον Βασέρ η Ferrari φαίνεται να θέλει να οικοδομήσει ένα βιώσιμο, μακροπρόθεσμο πλάνο, με τον Γάλλο ακρογωνιαίο λίθο στη νέα αυτή εποχή. Μια ετήσια επέκταση, έτσι, θα ήταν ανεπαρκής, μιας και η στρατηγική -πάντα όπως γράφουν οι Ιταλοί- στοχεύει σε μεγαλύτερη σταθερότητα για να οδηγήσει τη Scuderia στην επόμενη φάση του νέου πλαισίου κανονισμών που ξεκινά το 2026.
Ο Βασέρ ανέλαβε τα ηνία της Ferrari στις αρχές του 2023, αντικαθιστώντας τον Ματία Μπινότο, και έκτοτε έχει κληθεί να ανοικοδομήσει την ομάδα. Οι δύο πρώτες του σεζόν κύλησαν πολύ καλά, με αρκετές νίκες – όμως όλα άρχισαν να παίρνουν την “κάτω βόλτα” όταν αποχώρησε, την Άνοιξη του 2024, από τη θέση του τεχνικού διευθυντή του σασί ο Ενρίκο Καρντίλε (με προορισμό την Aston Martin).
Τα καθήκοντα του τεχνικού διευθυντή πέρασαν προσωρινά στον Βασέρ, σε μια περίοδο που σχεδιαζόταν η φετινή SF-25, και σε αυτή την περίοδο φέρεται να συνέβη το σοβαρό δομικό σφάλμα στο σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης – που δεν ήταν σε θέση να αντέξει τα υπερβολικά φορτία της αεροδυναμικής και του γεμάτου με καύσιμα ρεζερβουάρ στον αγώνα.
Αυτό επέφερε τον αποκλεισμό του Χάμιλτον από το GP Κίνας (λόγω της φθοράς του δαπέδου από την επαφή του υπογαστρίου στην άσφαλτο), και ανάγκασε τη Scuderia έκτοτε να ρυθμίζει την SF-25 πιο ψηλά από το έδαφος από όσο απαιτούσε η εύρυθμη λειτουργία της αεροδυναμικής της. Ο Βασέρ χρεώθηκε αυτή την αστοχία.

Ο Σερά ανέλαβε την τεχνική διεύθυνση της ομάδας την 1η Οκτωβρίου 2024, αφότου είχε ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της SF-25. Και όταν στις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν έγινε σαφές το πρόβλημα της πίσω ανάρτησης, γύρισε στο Μαρανέλο και αφοσιώθηκε στον ανασχεδιασμό της πίσω ανάρτησης -για να λύσει το πρόβλημα- και στο νέο αεροδυναμικό πακέτο της Αυστρίας.
Τα μέχρι στιγμής δεδομένα δείχνουν ότι ο Γάλλος τεχνικός διευθυντής πέτυχε σε αυτό το έργο, αλλά βεβαίως απομένει να δούμε αν οι μεγάλες αυτές αλλαγές της SF-25 θα κάνουν το ιταλικό μονοθέσιο ικανό να κερδίζει αγώνες στο δεύτερο μισό του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Content Original Link:
" target="_blank">