Απόλυτα νόμιμη η McLaren MCL39 μετά από εξονυχιστικό έλεγχο της FIA στο Μαϊάμι
Η McLaren έχει κερδίσει 5 νίκες στα 6 μέχρι στιγμής GP του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1. Η τελευταία, στο Μαϊάμι την περασμένη Κυριακή, ήταν η πιο επιβλητική από όλες, καθώς οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις τερμάτισαν πάνω από μισό λεπτό πάνω από τον ανταγωνισμό.
Η υψηλή θερμοκρασία του αμερικανικού αγώνα έκανε απόλυτα σαφές το τεράστιο φετινό πλεονέκτημα της MCL39: την άρτια διαχείριση και προστασία των ελαστικών της, που της επιτρέπει να διατηρούν υψηλότερο ρυθμό αγώνα σε κάθε stint καθενός σετ ελαστικών.
Αυτό ήταν κάτι που επιβεβαίωσε και ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα, λέγοντας μετά τον αγώνα του Μαϊάμι πως “πίστευα ότι θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πλεονέκτημα όσον αφορά τη διαχείριση των ελαστικών, αλλά δεν περίμενα ότι αυτό θα οδηγούσε σε τέτοια διαφορά καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα”.
Οι αντίπαλες ομάδες προσπαθούν να καταλάβουν με ποιο τρόπο καταφέρνει η McLaren να διαχειρίζεται τόσο καλά και ήπια τα ελαστικά της, και έχουν εστιάσει την έρευνά τους στον τρόπο με τον οποίο η ομάδα ψύχει την εξωτερική πλευρά του καλύμματος των πίσω φρένων – ώστε, με τον τρόπο αυτό, να ψύχει την εσωτερική πλευρά της ζάντας και συνεπώς και τα ελαστικά εκ των έσω.
Η αδυναμία των άλλων ομάδων να καταλάβουν τι ακριβώς κάνει η McLaren τους γέννησε ορισμένα ερωτηματικά αν η ομάδα του Ουόκινγκ ακροβατεί πάνω σε μία “γκρίζα” περιοχή των κανονισμών.
Η Red Bull φέρεται να απέκτησε πρόσβαση σε θερμικές εικόνες από μια τρίτη πηγή, οι οποίες αποκάλυψαν ορισμένα πολύ κρύα σημεία στα καλύμματα των πίσω φρένων της McLaren. Εν συνεχεία, η ομάδα του Μίλτον Κινς έδειξε τις εικόνες αυτές στη FIA, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου διαλόγου της με την Ομοσπονδία για το θέμα αυτό.

Ετσι, με αυτά τα δεδομένα, οι τεχνικοί έφοροι της FIA προχώρησαν σε μια σειρά εξονυχιστικών ελέγχων της McLaren MCL39 στο παρκ-φερμέ μετά το τέλος του αγώνα του Μαϊάμι το βράδυ της Κυριακής. Και εκείνοι ανέφεραν στην έκθεσή τους ότι η ομάδα εφαρμόζει ένα πολύ έξυπνο και καθ’ όλα νόμιμο σύστημα στο σημείο των πίσω φρένων.
Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει επίσημη έκθεση από τους τεχνικούς εφόρους της FIA που έκαναν τον έλεγχο στο Μαϊάμι. Ωστόσο, αν είχε εντοπίστεί κάποια παρατυπία, πόσω δε παρανομία, τότε θα είχαν προχωρήσει σε επίσημη ενημέρωση τόσο των αγωνοδικών του GP του Μαϊάμι, όσο και της McLaren.

Ο Αντρέα Στέλλα συμπλήρωσε: “Θέλω να εξάρω τη δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς στη McLaren. Αυτό έχει να κάνει με την αναγνώριση αυτών των παραγόντων και τον σχεδιασμό τους με τρόπο πρακτικό, ώστε να μεταφράζεται σε πραγματικό όφελος.
Και ύστερα, για την κυριαρχία μας σε ένα από τα θέματα που ακόμη στη Formula 1 παραμένουν κάπως ‘μαύρη μαγεία’, όπως η διαχείριση των ελαστικών. Είμαι πολύ περήφανος για την ομάδα”, πρόσθεσε ο Ιταλός.
“Είναι αποτέλεσμα πολύ στοχευμένης μηχανολογικής δουλειάς. Αν με ρωτούσατε πριν την αρχή της σεζόν, θα έλεγα ότι επενδύσαμε στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης με τα ελαστικά. Αλλά δεν θα περίμενα ότι το μέγεθος αυτής της βελτίωσης θα ήταν αυτό που βλέπουμε σε έναν τέτοιο αγώνα”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.

O διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, είπε από την πλευρά του στο τέλος του αγώνα του Μαϊάμι ότι το φετινό πλεονέκτημα της McLaren είναι απλώς ότι κάνει καλύτερη δουλειά από τον ανταγωνισμό.
“Η ομάδα γύρω από τον Ζακ [Μπράουν], τον Αντρέα [Στέλλα], τον Ρομπ Μάρσαλ, είναι όλοι τους άνθρωποι με ακεραιότητες. Στο παρελθόν θα λέγαμε ‘ας δούμε αν υπάρχει κάτι που βρίσκεται στα όρια [των κανονισμών]’, αλλά τώρα δεν έχω αμφιβολία ότι όλοι τους παραμένουν μέσα στους κανονισμούς.
Είναι απλώς καλά εξελιγμένο, το αυτοκίνητό τους. Έχουν καταλάβει πώς να διαχειρίζονται τα ελαστικά πολύ καλύτερα από κάθε άλλον. Κατά την άποψή μου, είναι απόλυτα νόμιμοι.
Από διοικητικής πλευράς, όταν κάποιος κάνει καλύτερη δουλειά από σένα δεν πρέπει να τους κοιτάζεις και να λες ότι ‘κλέβουν’, δεν είναι αυτή η σωστή στάση. Πρέπει απλά να γίνουμε καλύτεροι και να μην είμαστε 30-35 δευτερόλεπτα πίσω τους στο τέλος”, δήλωσε ο Αυστριακός.
Content Original Link:
" target="_blank">