Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Στο τελικό στάδιο οι εργασίες – Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης
Στην τελική του φάση εισέρχεται ο αυτοκινητόδρομος Α5, γνωστός ως αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για ένα από τα πλέον συζητημένα έργα οδικής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας, με βαρύνουσα σημασία για την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την τοπική ανάπτυξη.
Με συνολικό μήκος 74,8 χλμ., το έργο περιλαμβάνει εργασίες διαπλάτυνσης σε 13 χλμ. στην υφιστάμενη χάραξη και κατασκευή νέας χάραξης μήκους 61,5 χλμ.
Το χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα:
- Το τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους περίπου 65,8 χλμ., θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου 2025
- Το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός, μήκους περίπου 8,5 χλμ., θα παραδοθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025
Στην παρούσα φάση, το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων εργασιών σε όλο το μήκος του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει 2 λωρίδες + 1 ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους, και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Μεταφορών 2021-2027, με συνολικό προϋπολογισμό 295 εκατομμυρίων ευρώ, και υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., η οποία έχει αναθέσει την κατασκευή του στις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ.
Χρίστος Δήμας: Στο τελικό στάδιο η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου
«Η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος εισέρχεται, πλέον, στο τελικό στάδιο και η εποπτεία των εργασιών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται με συστηματικό τρόπο, σε συνεργασία με τους αναδόχους. Μέριμνά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας και εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας.
Σε ό,τι αφορά την τμηματική παράδοση του δρόμου στους χρήστες ο κ. Δήμας ανέφερε: «Στόχος παραμένει να παραδοθούν τα πρώτα 65 χιλιόμετρα του έργου από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, έως τα τέλη Ιουλίου και το υπόλοιπο τμήμα των 10 χιλιομέτρων μέχρι την Πάτρα, έως το τέλος Νοεμβρίου. Ένας στόχος ιδιαίτερα απαιτητικός, ο οποίος, όμως, μπορεί να
Content Original Link:
" target="_blank">