Δοκιμάζουμε την BMW 320d και επιστρέφουμε στο θαυμασμό για τα σεντάν
Πολύ πρόσφατα, πέρασε από τα χέρια μου η Alfa Romeo Giulia και πάλι βρέθηκα σε μια αντίστοιχη συναισθηματική κατάσταση, όπως και τώρα με το δημοφιλές σεντάν της BMWπου συγκεντρώνει μια σειρά από χαρίσματα που λόγω SUV λαίλαπας, τείνουμε όλοι μας να ξεχάσουμε. Υπάρχουν αυτοκίνητα που περνούν μπροστά σου και δεν μένει τίποτα. Και υπάρχουν κι εκείνα που σταματούν τον χρόνο. Που ξυπνούν μια εποχή. Τότε που οι άνθρωποι δεν οδηγούσαν απλώς για να πάνε. Οδηγούσαν για να νιώσουν. Να σκεφτούν. Να ξεχάσουν ή να θυμηθούν. Η νέα BMW 320d είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Δεν φωνάζει. Δεν προκαλεί. Στέκεται εκεί, με το σασί χαμηλό, τις γραμμές σμιλεμένες και ένα βλέμμα γεμάτο υπόσχεση. Κι αν έχεις οδηγήσει κάποτε μια Ε36, μια E46 ή ακόμα και E90, καταλαβαίνεις αμέσως τι εκπροσωπεί ετούτη εδώ η μπλε οπτασία: την επιστροφή της ουσίας στην αυτοκίνηση. Όπως κατά παράδοση έκανε η Σειρά 3, με το σεντάν αμάξωμά της, δεν αποζητά την την προσοχή. Την κερδίζει αβίαστα βέβαια, με τη χαρακτηριστική κατανομή των όγκων αλλά και τις χαρακτηριστικές της προελεύσεως, γραμμές της, που την κάνουν όσο όμορφη γίνεται. Όλες οι αισθητικές λεπτομέρειες πάνω της, δείχνουν ότι σχεδιάστηκε από κάποιον που σέβεται τον οδηγό.

Εκείνον που έχει γευτεί τους καρπούς ενός δέντρου που πλέον δεν είναι έμφορτο αλλά κατά το παρελθόν, πρόσφερε πολλά και ευχάριστα στη γεύση “φρούτα”. Το εμπρός μέρος δείχνει επιθετικό χωρίς να γίνεται υπερβολικό. Τα φώτα έχουν μαζευτεί, η μάσκα μοιάζει να ησύχασε από τα πρόσφατα “ξεσπάσματα” με τα αμετροεπή σε μέγεθος ανοίγματα. Μετά τις πρόσφατες επικίνδυνες ατραπούς που είχε δοκιμάσει αισθητικά η BMW, επέστρεψε σε ένα σύνολο που χαίρεσαι να κοιτάς και στις φωτογραφίες δεν χρειάζεται φίλτρα.

Η M Sport έκδοση προσθέτει το απαραίτητο stance: ελαφρώς πιο μυώδη προφυλακτήρα, χαμηλωμένη ανάρτηση, 19άρες ζάντες (για τις οποίες θέλω να πω πολλά αλλά δεν είναι της παρούσης). Όλα ισορροπημένα, τίποτα υπερβολικό και καμία “φλυαρία”. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην καμπίνα. Το σαλόνι είναι ένα ψηφιακό τοπίο που όμως σε αγκαλιάζει. Το ενιαίο πάνελ των οθονών – 12,3” πίνακας οργάνων και 14,9” infotainment – ρέει σαν μία συνεχής γραμμή πληροφορίας. Το iDrive 8 είναι γρήγορο, έξυπνο, χωρίς να κουράζει. Χρειάζεται λίγη συνήθεια στην απουσία φυσικών κουμπιών, μα μόλις το μάθεις, κινείσαι χρησιμοποιώντας το ιδιαίτερα άνετα.

Τα υλικά ποιοτικά, οι επιφάνειες στρωτές, αναβλύζουν premium διάθεση και τα καθίσματα M Sport στηρίζουν το σώμα πάρα πολύ σωστά. Όπως συμβαίνει κατά παράδοση στην λατρεμένη του Ελληνικού αγοραστικού κοινού “τριάρα”, ο οδηγός νιώθει πως είναι στο επίκεντρο- κι ας έχει καταργηθεί (εντάξει, όχι τελείως) η εμφανής κλίση του ταμπλό προς το μέρος του. Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη λειτουργεί ως ψυχολογική υποστήριξη στον οδηγό που ξέρει τι έχει στα χέρια του και θέλει δρόμο για να το απολαύσει. Κάτω από το καπό δουλεύει ένας γνώριμος κινητήρας 2,0 λίτρων, τετρακύλινδρος, diesel.

Με 190 ίππους και 400 Nm ροπής που εντυπωσιάζουν σαν απλά νούμερα, ενώ στην πράξη, ενθουσιάζουν πολύ περισσότερο μια και είναι “εκεί” για να τα εκμεταλλευτεί ο οδηγός, χωρίς να πρέπει να “ξεζουμίσει” τον κινητήρα με το έντονο στροφάρισμα του βενζινοκινητήρα. Το “τράβηγμα” είναι εκεί, από τις χαμηλές σ.α.λ. χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο (στην καμπίνα με τα παράθυρα κλειστά, σχεδόν καθόλου θόρυβο) και με ένταση που δημιουργεί μια wow διάθεση στον οδηγό και τον υποψιασμένο επιβάτη.

Το αυτόματο 8άρι της ZF είναι ο αθόρυβος σύμμαχος. Αλλάζει σχέσεις χωρίς να το καταλάβεις, ή σου δίνει τον έλεγχο όταν του το ζητήσεις. Σπάνια βρίσκεις τέτοια “επικοινωνία” μεταξύ κινητήρα και μετάδοσης και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο για το απόλυτα συνεπές σύνολο που έχεις στα χέρια. Η μετάδοση που αφορά τους πίσω τροχούς, επ’ ουδενί δεν θα τρομάξει τον αδαή, αν και οι προδιαγραφές του κινητήρα μπορεί να το έχουν προκαταβολικά κάνει. Η σφιχτή ανάρτηση (λόγω έκδοσης M Sport) είναι μάλλον λίγο παραπάνω από όσο θα εκτιμήσουν οι περισσότεροι- ή για να το πούμε αντίθετα, θα εκτιμηθεί από λίγους.
Πίσω κάθονται δυο ενήλικες με άνεση, το πορτμπαγκάζ στα 480 λίτρα χωράει βαλίτσες, laptop, και ό,τι χρειαστείς για ένα ταξίδι χωρίς άγχος. Κι αν θέλεις να πας μακριά, το κάνει χωρίς να κουράζει. Στον ανοιχτό δρόμο προφανώς και δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τη χαρά της μετακίνησης, κάτι που αθέλητα κάνει στην πόλη. Εκεί που ακόμα και στις λεωφόρους (για την Ελλάδα μιλάμε…) η καλοστρωμένη επιφάνεια είναι είδος προς εξαφάνιση και αποτελεί μια διαρκή πρόσκληση για την ποιοτική κατασκευή του μοντέλου- να αποδεικνύει τη στιβαρότητά του.

Το τιμόνι είναι πραγματικά απολαυστικό, άμεσο και ακριβές, υποστηρίζοντας κάθε ταχύτητα κίνησης με τρόπο μοναδικό. Μεγάλη σιγουριά εμπνέουν και τα φρένα του αυτοκινήτου, που δείχνουν να μη “μασάνε” από υψηλές θερμοκρασίες και παρατεταμένες κατηφορικές διαδρομές. Ο τομέας στον οποίο αρχίζεις και νιώθεις πως εσύ και η 320d “είσαστε φτιαγμένοι ο ένας για τον άλλο” είναι η κατανάλωση. Με μια επίδοση της τάξης των 5,0 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης σε μικτές συνθήκες, ετούτο εδώ το premium στολίδι, αμφισβητεί στα ίσια κάθε υβριδική κατασκευή και σου επιτρέπει να κάνεις με ένα ντεπόζιτο diesel, περί τα 900 χιλιόμετρα.

Αν όλα τα παραπάνω σου φαίνονται πολύ καλά για να είναι αληθινά, σε ένα περιβάλλον που διαρκώς μεταλλάσσεται πηγαίνοντας προς την κατεύθυνση της πρίζας, η 320d είναι εδώ, φάρος φωτεινός, για να δείχνει σε όλους πως οι παραδοσιακές αξίες της οδήγησης και της κατοχής ενός πραγματικά ποιοτικού αυτοκινήτου, είναι χρώμα που δεν ξεθωριάζει. Η κορυφαία τεχνολογία που χρησιμοποιεί η BMW επιτρέπει σε κάθε “λεπτομέρεια” να δίνει το extra boost και να κάνει τη διαφορά έναντι του ανταγωνισμού, που έρχεται με φόρα (ίσως και από την Κίνα) για να αξιώσει την προσοχή μας.

Η 320d είναι αυτοκίνητο για ανθρώπους που οδηγούν συνειδητά. Όχι επειδή πρέπει, αλλά επειδή θέλουν. Δεν παριστάνει κάτι που δεν είναι. Υπόσχεται ποιότητα, οδηγική απόλαυση και τεχνολογία που σέβεται την ηρεμία του και τη διάθεσή σου για διακριτικότητα -όσο αυτό είναι δυνατό μέσα σε μια BMW. Το κόστος κτήσης, είναι ένα θέμα που προφανώς οι ενδιαφερόμενοι για τη μάρκα, το έχουν ξεπεράσει έχοντας αποδεχτεί πως για να πάρεις και να χρησιμοποιείς μια πραγματική αξία, θα πρέπει να την πληρώσεις. Και προσωπικά, όσοι το βλέπουν έτσι, έχουν το σεβασμό μου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της BMW 320d
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.995, Ι4
Μπαταρία (kWh): 0,53
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 190/ 4.000+ 11 (Η.Κ.)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 400/ 1.750– 2.500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 6,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 235
Μεικτή κατανάλωση (λτ./100 χλμ. Εργοστ.): 4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 129
Βάρος (κιλά): 1.670
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.713×1.827×1.440
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.851
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 480
Τιμή: Από 55.930 ευρώ
Content Original Link:
" target="_blank">