O Οζιέ νικητής για 7η φορά στην Πορτογαλία -Ο Ροβάνπερα πλησίασε τον Έβανς στη μάχη του τίτλου
Ο Οζιέ και ο συνοδηγός του, Βινσέν Λαντέ, βγήκαν νικητές από μία δοκιμασία 24 Ειδικών Διαδρομών στο φετινό Ράλι Πορτογαλίας, 5ο γύρο του φετινού WRC, συνεχίζοντας το ανίκητο σερί της Toyota στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτή ήταν η 63η νίκη της καριέρας του οκτάκις πρωταθλητή, και η έβδομή του στο συγκεκριμένο αγώνα.
Ο Οζιέ επικράτησε με διαφορά 8,7 δευτερολέπτων από τον Οττ Τάνακ. Ο Εσθονός είχε το προβάδισμα του αγώνα από το ξεκίνημα και για μεγάλο μέρος του, αλλά έχασε χρόνο λόγω προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης.
Παρόλα αυτά, ο πρωταθλητής του 2019 αντεπιτέθηκε και κατάφερε να ανελιχθεί μέχρι τη δεύτερη θέση – τερματίζοντας 3,5 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Κάλε Ροβάνπερα, που έκλεισε το βάθρο. Στο τέλος ο Οζιέ παραδέχθηκε ότι η μάχη του με τον Τάνακ “δυστυχώς δεν ήταν δίκαιη μέχρι το τέλος, λόγω του προβλήματός του. Αλλιώς, δεν θα είχαμε κερδίσει – ήταν εμφανώς ταχύτερος”.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Έλφυν Έβανς έχασε χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο την Παρασκευή και τέθηκε από νωρίς εκτός μάχης. Τερμάτισε στην 6η θέση, πίσω από τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai και τον ομόλογό του στην Toyota, Τακαμότο Κατσούτα.
Ως αποτέλεσμα, στη βαθμολογία ο Έβανς ανέβηκε στους 118 βαθμούς, όμως τώρα ο Ροβάνπερα έχει 88, ο Οζιέ 86 (αν και ο Γάλλος δεν κάνει πλήρες πρόγραμμα φέτος), και ακολουθούν οι Τάνακ και Νεβίλ της Hyundai με 84 και 78 βαθμούς αντίστοιχα.
Η πρώτη μέρα του Ράλι Πορτογαλίας, Παρασκευή (16/5), προκάλεσε αντιδράσεις από τα πληρώματα λόγω των 10 Ειδικών Διαδρομών και των 146 αγωνιστικών της χιλιομέτρων – σε σύνολο 683 km.
Η Hyundai έκανε την αντεπίθεσή της μετά την απογοητευτική της εμφάνιση στο Ράλι Κανάριων Νήσων, καθώς ο Τάνακ μονομαχούσε με τον Αντριέν Φουρμό (με το τρίτο i20 N Rally1) για την πρωτοπορία. Ο Εσθονός ήταν μόλις 0,2’’ μπροστά στο μεσημεριανό Σέρβις, αλλά έπειτα διεύρυνε το προβάδισμά του.
Ο Οζιέ ξεκίνησε με δυσκολίες με το στήσιμο του GR Yaris, αλλά ανέκαμψε με ορισμένες αλλαγές το μεσημέρι. Στο μεταξύ, το ίδιο απόγευμα η προσπάθεια του Φουρμό έληξε άδοξα όταν έσπασε η ανάρτηση του Hyundai του στην ΕΔ8. Ο Γάλλος επανήλθε το Σάββατο, αλλά εγκατέλειψε οριστικά την Κυριακή λόγω υπερθέρμανσης του κινητήρα.

Ο Τάνακ έκλεισε την Παρασκευή με προβάδισμα 7,0’’ έναντι του Οζιέ, ενώ ο Κατσούτα βρισκόταν στην 3η θέση, μπροστά από τον Ροβάνπερα που δυσκολεύτηκε ξανά με τα ελαστικά της Hankook.
Το Σάββατο, ο Ogier πλησίασε τον Τάνακ στα δύο δευτερόλεπτα, αλλά ο Εσθονός απάντησε με έναν εντυπωσιακό χρόνο στην Ειδική 14. Παίρνοντας σχεδόν 10’’ από τον Οζιέ εκεί, επέκτεινε το προβάδισμά του στα 13.9” μετά από τρεις συνεχόμενες νίκες Ειδικών.
Ωστόσο, στην ΕΔ17 το σύστημα διεύθυνσης του Εσθονού παρέδωσε το πνευμα, και ο Τάνακ αναγκάστηκε να παλέψει με το πρόβλημα μέχρι να φτάσει στο Σέρβις. Έχασε, έτσι, 36.1”, γεγονός που τον έριξε στην 3η θέση.
Ο Οζιέ ξεκίνησε την τελευταία μέρα (Κυριακή) με προβάδισμα 27.1” από τον Ροβάνπερα και ακολούθησε συντηρητικό ρυθμό. Αρχικά ο Φινλανδός δις πρωταθλητής μείωσε πήρε 11’’ από τον Γάλλο, όμως ο Οζιέ απάντησε και κλείδωσε τη νίκη.
Ο Τάνακ, στο μεταξύ, εξαπέλυσε την αντεπίθεσή του και τελικά πέρασε τον Ροβάνπερα με μόλις 3,5’’, για να πάρει τη δεύτερη θέση και τους 10 επιπλέον βαθμούς του Super Sunday. Ακολούθησε ο Νεβίλ, που δυσκοελύτηκε με τη ρύθμιση του i20 N Rally1 σε όλο τον αγώνα.
Το επόμενο Ράλι του προγράμματος του WRC θα διεξαχθεί στη Σαρδηνία της Ιταλίας, στις 5-8 Ιουνίου 2025, και τρεις εβδομάδες αργότερα θα έρθει το σπορ στη χώρα μας για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Content Original Link:
" target="_blank">