"Διαστημικός" ο Πιάστρι, κέρδισε με μισό δευτερόλεπτο την πολ ποζίσιον για το Sprint του Σπα
Ο Αυστραλός με τη McLaren MCL39 συνέθλιψε τον ανταγωνισμό στις κατατακτήριες του Σπα, σε ηλιόλουστες συνθήκες, για το τρίτο Sprint του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 – στο πλαίσιο του 13ου αγώνα της σεζόν στο Βέλγιο.
Στον έναν και μοναδικό γύρο της τρίτης και τελευταίας περιόδου του Sprint Qualifying ο Πιάστρι έριξε τον ταχύτερο γύρο της πίστας του Σπα στο 1:40.510, αφήνοντας κατά σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω του τους Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις – με στόχο να αυξήσει στο αυριανό Sprint (26/7, 13:00) το προβάδισμά του στην κορυφή της βαθμολογίας και από τους δύο.
Οι πρώτες εκπλήξεις της διαδικασίας ήρθαν στην πρώτη περίοδο (SQ1), στην οποία αποκλείστηκαν οι Κίμι Αντονέλι και Λιούις Χάμιλτον – μαζί με τον Άλεξ Άλμπον της Williams, τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Sauber και τον Φράνκο Κολαπίντο της Alpine.
Στον πρώτο τους γρήγορο γύρο στο SQ1, λοιπόν, ο Ιταλός είχε τετ-α-κε με τη Mercedes W16 και κατέληξε στην αμμοπαγίδα, πριν συνεχίσει, ενώ ο Βρετανός έχασε τη στροφή Stavelot λόγω ενός τινάγματος υπερστροφής της Ferrari SF-25 που τον έστειλε στο χώρο διαφυγής. Έτσι, και οι δύο είχαν μόνο έναν γύρο, στο τέλος, για να προκριθούν.
Δεν τα κατάφερε κανένας από τους δύο. Στον καθοριστικό τους τελευταίο γύρο ο Χάμιλτον είχε τετ-α-κε στο τελευταίο σικέιν, καθώς φάνηκε να μπλοκάρουν τα πίσω φρένα της Ferrari, ενώ ο Αντονέλι δήλωσε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση. Αργότερα ο Λιούις επιβεβαίωσε το πρόβλημα στα φρένα, λέγοντας πως “πρώτη φορά στην καριέρα μου συνέβη κάτι τέτοιο”.
Στο SQ2 οι Νόρις και Πιάστρι βγήκαν πρώτοι στην πίστα, με διαφορετική στρατηγική δύο γύρων – σε σχέση με τον έναν γύρο των υπόλοιπων 13 οδηγών. Ο Αυστραλός ήταν 0,46’’ ταχύτερος του Βρετανού, αλλά ο χρόνος του πρώτου σβήστηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας στη στροφή 4.
Στη συνέχεια ο Φερστάπεν ανέβηκε στην κορυφή, 6 δέκατα ταχύτερος του Νόρις, ο Λεκλέρ ανέβηκε δεύτερος δύο δέκατα πίσω από τον Ολλανδό και ο Πιάστρι με τον επόμενο γύρο του πέρασε τον Νόρις για την 3η θέση με μισό δέκατο του δευτερολέπτου.
Μέχρι που ήρθε μια σειρά από εκπλήξεις από τις μικρότερης δυναμικής ομάδες που εντελώς απρόσμενα (κυρίως λόγω της βελτίωσης της αγωνιστικής γραμμής με τη γόμα που στρωνόταν με κάθε πέρασμα, αλλά και των ρυθμίσεων χαμηλής άντωσης κάποιων μονοθεσίων) ανέβηκαν μέσα στη δεκάδα και απέκλεισαν τον Ράσελ, τις δύο Aston των Αλόνσο και Στρολ και τους Γιούκι Τσουνόντα της RBR και Λίαμ Λόσον της RB.
Μάλιστα, για τους Νόρις και Φερστάπεν χρειάστηκε και δεύτερος γύρος για να καταφέρουν να προκριθούν, μόλις στην εκπνοή της διαδικασίας, με τους οποίους έγραψαν τους δύο πρώτους χρόνους με διαφορά 0,17’’ υπέρ του Βρετανού της McLaren.
Έτσι, στο SQ3 είχαμε μόλις 4 οδηγούς από τις 4 κορυφαίες ομάδες (Νόρις, Φερστάπεν, Λεκλέρ, Πιάστρι) μαζί με τις δύο Haas των Οκόν και Μπέρμαν, τη Sauber του Μπορτολέτο, την Alpine του Γκασλί, τη Williams του Σάινθ και την RB του Χάτζαρ.

Στο απρόβλεπτο αυτό σκηνικό της τρίτης και τελευταίας περιόδου, οι 10 που προκρίθηκαν έβαλαν τη μαλακή γόμα -σε σχέση με τη μέση γόμα που υποχρεωτικά όλοι φορούσαν στα SQ-1-SQ2- για τον έναν και μόνο γρήγορο γύρο τους στα 8 λεπτά της διαδικασίας.
Και οι δέκα οδηγοί άρχισαν να συρρέουν στην πίστα μόλις 4 λεπτά πριν το τέλος του SQ3 -με πρώτους στην έξοδο των πιτς τους Νόρις, Φερστάπεν, Πιάστρι και Λεκλέρ- με την πίεση της ανάγκης να κάνουν έναν μόνο γύρο χωρίς το παραμικρό λάθος.
Οι οδηγοί της McLaren και της Red Bull αντάλασσαν ταχύτερους χρόνους σε κάθε τμήμα της πίστας, και το 1:41.12 του Νόρις κέρδισε ο Φερστάπεν με ενάμισι δέκατο διαφορά, πριν έρθει ο Πιάστρι με τον εκθαμβωτικό του ρυθμό για να πάρει την πολ ποζίσιον του Sprint με ακόμα πιο εκθαμβωτική διαφορά.
Ο Λεκλέρ δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει των ρυθμό τους, μένοντας ενάμισι δέκατο πίσω από τον Νόρις για να μοιραστεί μαζί του τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Πιο πίσω, τη μάχη των μικρότερων ομάδων κέρδισε ο Εστεμπάν Οκόν με τη Haas σε ρυθμίσεις χαμηλής άντωσης με δύο δέκατα διαφορά από τη Williams του Σάινθ.
Content Original Link:
" target="_blank">