H απογείωση στα πράσινα αεροπορικά καύσιμα και η πρωτοποριακή μονάδα παραγωγής με πρώτη ύλη το τηγανέλαιο
Σε «σήμα κατατεθέν» της εσωτερικής αγοράς αναδεικνύονται τα αεροπορικά καύσιμα, σε συνέχεια της αυξανόμενης κίνησης του τουρισμού, με τα νούμερα να δείχνουν αυξητική τάση χρόνο με τον χρόνο.
Ενδεικτικά, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων έχει επανακάμψει και ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τη Helleniq Energy, επί παραδείγματι, να μετρά περισσότερες πωλήσεις στην εσωτερική αγορά έναντι των εξαγωγών.
Υπενθυμίζεται ότι, από 1ης Ιανουαρίου 2025, βρίσκεται σε ισχύ ευρωπαϊκός κανονισμός, σύμφωνα με τον οποίο τα αεροπορικά καύσιμα θα πρέπει να εμπεριέχουν 2% SAF (Sustainable Aviation Fuel), ήτοι στοιχεία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Σημειώνεται ότι η χρήση βιοκαυσίμων δεν αφορά χρήση τους κατά 100%, παρά μόνο συνδυαστικά με τα κανονικά καύσιμα.
Υπό το πρίσμα αυτό και στο πλαίσιο απανθρακοποίησης των μεταφορών, η Κομισιόν έχει υιοθετήσει μια συγκεκριμένη στοχοθεσία στην πορεία προς το 2050, με αυξανόμενους στόχους πρόσμιξης ανά πενταετία, ξεκινώντας από το 2% το 2025. Ειδικότερα, ο κανονισμός ReFuelEU Aviation προβλέπει υποχρεωτική ενσωμάτωση SAF στα αεροπορικά καύσιμα με 2% φέτος και ακολούθως 6% το 2030, 20% το 2035, 34% το 2040, 42% το 2045 και 70% το 2050.
Ταυτόχρονα, οι στόχοι του ΕΣΕΚ για το SAF ανεβάζουν το μερίδιο από 1,0% το 2025 σε 41,9% το 2040, με προβλέψεις να δείχνουν εκρηκτική αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης. Ο τομέας των αερομεταφορών είναι υπεύθυνος για το 2,5% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και το μερίδιο αυτό αναμένεται να αυξηθεί, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για τα αεροπορικά ταξίδια. Ως γνωστόν, η Ε.Ε. έχει θέσει στόχο για μείωση των εκπομπών κατά 55% μέχρι το 2030 (Fit for 55 Package) και, στο πλαίσιο αυτό, προχωρά το σχέδιο αξιοποίησης SAF στις αεροπορικές μεταφορές. Ως SAF χαρακτηρίζονται αεροπορικά καύσιμα τα οποία είναι:
- Συνθετικά αεροπορικά καύσιμα από ανανεώσιμο υδρογόνο και δεσμευμένο άνθρακα
- Προηγμένα βιοκαύσιμα από απόβλητα και υπολείμματα κυρίως
- Βιοκαύσιμα που παράγονται από έλαια και λίπη
- Ανακυκλωμένα
Content Original Link:
" target="_blank">