Το ChatGPT στην υπηρεσία των έντιμων φοιτητών
Η OpenAI λάνσαρε μία νέα λειτουργία μελέτης στο ChatGPT (study mode) με στόχο, όπως σημείωσε, να ενθαρρύνει την υπεύθυνη ακαδημαϊκή χρήση του chatbot, εν μέσω αυξανόμενων περιπτώσεων κατάχρησης των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης από φοιτητές στα πανεπιστήμια.
Η νέα λειτουργία, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω του μενού εργαλείων της εφαρμογής, καθοδηγεί τους χρήστες βήμα βήμα στην κατανόηση σύνθετων θεμάτων, προσομοιώνοντας τη δομή ενός ακαδημαϊκού μαθήματος.
Σε μία παρουσίαση από την OpenAI, ο ψηφιακός βοηθός καλείται να εξηγήσει το θεώρημα του Μπέις στα μαθηματικά, και αποκρίνεται ρωτώντας πρώτα τον χρήστη ποιο είναι το επίπεδο μαθηματικών του και ποιος είναι ο στόχος του.
Η νέα λειτουργία κυκλοφορεί σε μία περίοδο που η ακαδημαϊκή κοινότητα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τη ραγδαία αύξηση της αθέμιτης χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης. Ερευνα του Guardian στο Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε σχεδόν 7.000 αποδεδειγμένες περιπτώσεις αντιγραφής με χρήση A.I. κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-24, δηλαδή 5,1 περιπτώσεις ανά 1.000 φοιτητές, έναντι 1,6 περιπτώσεων ανά 1.000 το 2022-23.
Σύμφωνα με την OpenAI, περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το ChatGPT, με περίπου το ένα τέταρτο των συνομιλιών τους με το chatbot να σχετίζονται με σχολικές εργασίες και μελέτες.
Η λειτουργία μελέτης έχει σχεδιαστεί ώστε να αποτρέπει την παροχή ολοκληρωμένων εκθέσεων ή απαντήσεων σε ερωτήματα εξετάσεων. Οπως επισημαίνει η OpenAI, το εργαλείο «δεν προσφέρει απλώς λύσεις, αλλά βοηθά τους φοιτητές να τις κατανοήσουν». Σε κάθε περίπτωση, οι χρήστες θα μπορούν παρακάμψουν τη διαδικασία και να απαιτήσουν απευθείας μια απάντηση.
Η Τζέινα Ντεβάνι, επικεφαλής ζητημάτων εκπαίδευσης στην OpenAI, δήλωσε ότι ο στόχος της εταιρείας είναι να αποτρέψει την κατάχρηση του εργαλείου από φοιτητές και να ενισχύσει μια εποικοδομητική προσέγγιση στη μάθηση κάνοντας λόγο για «ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση».
Η Devani παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι η αντιμετώπιση των περιπτώσεων απάτης και αντιγραφής από «έτοιμες» απαντήσεις του ChatGPT στα πανεπιστήμια απαιτεί μια ευρύτερη συζήτηση σε επίπεδο εκπαιδευτικής κοινότητας και σαφείς οδηγίες για το τι συνιστά υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Πηγή Guardian
Content Original Link:
" target="_blank">