Δοκιμάζουμε το Astra Electric- Η καλύτερη στιγμή του best seller της Opel που θέλει λίγη “βοήθεια” στην τιμή
Μπροστά σου βλέπεις ένα Astra. Τίποτα, μα τίποτα, δεν σε προδιαθέτει πως εδώ έχεις να κάνει με κάτι τόσο ιδιαίτερο, όσο ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα σου κάνει τεράστια διαφορά στην καθημερινότητα, κάνοντάς σε καταρχάς, καλύτερο άνθρωπο. Μη βιάζεστε. Θα εξηγηθώ. Το νέο Astra, παίρνει το “μύθο” ενός από τα πλέον επιτυχημένα και αξιόλογα μοντέλα της Opelκαι το πάει στην επόμενη πίστα, στην επόμενη μέρα. Ενσωματώνει με ιδιαίτερη ευκολία την ηλεκτρική υπόσταση και προσφέρεται ως ένα τόσο ελκυστικό πακέτο, που αν η τιμή του ήταν πιο λογική, τώρα θα μιλούσαμε μόνο για πλεονεκτήματα.

Το καλοσχεδιασμένο μικρομεσαίο της Opel, με όλο το κολακευτικό πακέτο της ηλεκτροκίνησης, αποτελεί μια πρόταση ιδιαίτερα έξυπνη και αξιόλογη. Ως ηλεκτρικό, το Astra είναι “τόσο- όσο” προσφέροντας όλα όσα χρειάζεται κανείς για να απολαύσει ένα απόλυτα ικανό ηλεκτρικό μοντέλο, τόσο στην καθημερινότητά του, όσο και στις αποδράσεις του σαββατοκύριακου. Ακριβώς γι’ αυτό, το Astra, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, είναι μια πολύ ωραία πρόταση αγοράς, που θα μπορούσε να αποτελέσει “ανάχωμα” στην επέλαση των κινέζικων -και απόλυτα αξιόλογων- προτάσεων της αγοράς, αντιπαραθέτοντας ένα καταξιωμένο όνομα κατασκευαστή, με όλο το πακέτο των χαρακτηριστικών που το κρατάει ανάμεσα στην “αφρόκρεμα” του είδους.
Ας το κάνουμε πιο λιανά. Το ηλεκτρικό Astra στοχεύει σε οδηγούς που ζητούν μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να ανατρέψουν τις καθημερινές τους συνήθειες. Σχεδιαστικά, το Astra-e παραμένει πιστό στη γνώριμη φόρμα της τελευταίας γενιάς του Astra. Η μάσκα Vizor, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και το καθαρό περίγραμμα δημιουργούν μια κομψή και δυναμική εικόνα, χωρίς κραυγαλέες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις. Οι μοναδικές ενδείξεις για την ηλεκτρική φύση του μοντέλου περιορίζονται στο μικρό λογότυπο “e” και στις ειδικά σχεδιασμένες ζάντες 18”.

Η ίδια λογική επικρατεί και στην καμπίνα. Το Pure Panel με δύο οθόνες 10 ιντσών (όργανα και infotainment) προσφέρει μοντέρνα ψηφιακή εμπειρία, χωρίς υπερβολές. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πραγματικά πολύ καλό επίπεδο, ενώ στα θετικά του μοντέλου (και όχι ανάποδα) καταγράφεται η διατήρηση φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες, όπως είναι για παράδειγμα ο κλιματισμός. Όλα είναι εύκολα προσβάσιμα και η εργονομία κρίνεται ως ιδιαίτερα καλή, με το μόνο “παράπονο” να αφορά στην στενή πρόσβαση του περιστροφικού χειριστηρίου για τη ρύθμιση της πλάτης του -καθ’ όλα αναπαυτικού και “χορταστικού”- καθίσματος, τόσο του οδηγού, όσο και του συνοδηγού.
Το Astra-e στηρίζεται στην ήδη δοκιμασμένη πλατφόρμα EMP2 του ομίλου Stellantis και εφοδιάζεται με τον γνώριμο ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων και 270 Nm ροπής, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω μονοτάχυτου κιβωτίου. Οι επιδόσεις κινούνται σε νορμάλ επίπεδα και είναι ενδεικτικό το 0-100 χλμ./ώρα του μοντέλου, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ολοκληρώνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα. Από την άλλη όμως, η γραμμικότητα και η αμεσότητα της απόδοσης του μοτέρ είναι αξιοσημείωτες και πραγματικά ανεκτίμητες, ειδικά σε αστικό περιβάλλον.

Η μπαταρία των 54 kWh (net) προσφέρει μέγιστη αυτονομία έως 418 χιλιομέτρων, κάτι που σημαίνει πως σε μικτές πραγματικές συνθήκες, θα πρέπει να περιμένει κανείς αρκετά πάνω από τα 300 χιλιόμετρα. Στα χέρια (και τα πόδια) των δύο οδηγών που πέρασαν από το εμπρός αριστερό κάθισμα του Astra-e κατά τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, η ένδειξη “κλείδωνε” στα 370 χιλιόμετρα, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή και αυτοσυγκράτηση. Προφανώς και μιλάμε για μια ικανοποιητική επίδοση, που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς άγχος και χοντρικά, με μια φόρτιση ανά περίπου μια εβδομάδα (για καθημερινή εξυπηρέτηση αστικών μετακινήσεων).
Η φόρτιση επιτρέπει 11 kW AC για οικιακές συνδέσεις με wallbox και έως 100 kW DC, με τον κατασκευαστή να υπόσχεται 20-80% σε περίπου 26 λεπτά – επίδοση ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, σήμερα που έχουν αρχίσει και ανθίζουν οι περιπτώσεις των αυτοκινήτων με 400 και 800V κυκλώματα. Οδηγικά, το Astra-e παραμένει πιστό στη σχολή της Opel. Η ανάρτηση με πίσω ημιάκαμπτο άξονα είναι προσεκτικά ρυθμισμένη και πολύ κολακευτικά για το σύνολο ραφιναρισμένη. Προσφέρει σταθερότητα και καλή απόσβεση στις ανωμαλίες του δρόμου.

Το τιμόνι είναι γρήγορο και αρκετά ακριβές, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους βοηθά στην αίσθηση ευστάθειας, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από ουδετερότητα και ασφάλεια. Η ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι δεν προσφέρει πλούσια πληροφόρηση αλλά για το είδος του αυτοκινήτου και τη χρήση για την οποία προορίζεται το μοντέλο, κρίνεται ως παραπάνω από επαρκής. Τα φρένα συνδυάζουν αναγεννητική και μηχανική πέδηση ομαλά και αξίζει να σημειωθεί πως ο οδηγός δεν χρειάζεται χρόνο προσαρμογής.
Πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού Astra λοιπόν, ο οδηγός γίνεται καλύτερος άνθρωπος, καθώς έχει ένα ποιοτικό και πολιτισμένο σύνολο, αθόρυβο και ικανό για όλες τις αποστολές. Είναι ένα πραγματικό ηρεμιστικό με ρόδες, μια και στην καλά εξοπλισμένη καμπίνα του και την πολύ ποιοτική του κατασκευή, βρίσκει κανείς καλά μονωμένο καταφύγιο και διατηρεί (αν όχι, βελτιώνει) τις επιδόσεις του στην ανταπόδοση της ευγένειας στο δρόμο. Φρενάρει αποτελεσματικά, παίρνοντας αρκετή από την ενέργεια που καταναλώνει όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι, ενώ σε βάζει σε ένα mode τελείως διαφορετικό και ήπιο.

Το αμάξωμα των 4,37 μέτρων προσφέρει επαρκή χώρο για τέσσερις ενήλικες, με καλά επίπεδα άνεσης στα εμπρός καθίσματα, ιδίως χάρη στα πιστοποιημένα καθίσματα AGR με πολύ καλή πλευρική στήριξη. Ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων υπολείπεται ελαφρώς των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας. Το Astra είναι πολύ καλό σε ότι άπτεται της πρακτικότητας, με θήκες και εξυπηρετικότατους χώρους αποθήκευσης σε όλη την καμπίνα. Στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πλούσιος.
Τα φώτα LED Matrix, η κάμερα 360°, το ψηφιακό cockpit, η πλοήγηση, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το τιμόνι, καθώς και το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) με ενεργό cruise control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και το αυτόνομο φρενάρισμα- ειδικά τα τελευταία, είναι από αυτά που έχουν “φορεθεί” ως στάνταρ εξοπλισμός, οπότε και τα βρίσκουμε και εδώ, αρκετά ραφιναρισμένα σε λειτουργία είναι η αλήθεια. Το infotainment βασίζεται σε λογισμικό της Stellantis, με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και ανταποκρίνεται σχετικά γρήγορα, αν και υστερεί ελαφρώς σε ευχρηστία σε σύγκριση με premium κατασκευαστές.

Το Opel Astra-e διατίθεται στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης περίπου 41.950 ευρώ για την έκδοση GS, χωρίς επιδοτήσεις. Ακόμα και με την κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, η τελική τιμή παραμένει υψηλή για την κατηγορία, ειδικά όταν συγκρίνεται με ανταγωνιστές όπως το Volkswagen ID.3, το MG4, αλλά και το Tesla Model 3 το οποίο πλέον αγγίζει την περιοχή των 40.000 ευρώ στην entry έκδοση. Για ένα μικρομεσαίο hatchback με mainstream χαρακτήρα, η τιμή του Astra-e καθιστά δύσκολη την πρόσβασή του στο ευρύ κοινό, και περιορίζει τη δυνητική του απήχηση σε όσους επιθυμούν Opel και τίποτα άλλο.
Συνεπώς, το Opel Astra Electric, είναι ένα καλοστημένο, ποιοτικό και ευχάριστο ηλεκτρικό hatchback, που προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση με πραγματικά καλοδεχούμενη μετριοπάθεια σε όλα τα επίπεδα αλλά και αξιοζήλευτη τεχνική ωριμότητα. Δεν προσφέρει πρωτοποριακές λύσεις ούτε εντυπωσιακές επιδόσεις, όμως καταφέρνει και ξεχωρίζει για τη συνοχή του συνόλου και την οδηγική του ευγένεια. Είναι ένα πραγματικά αξιόλογο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα έπρεπε να έχει λίγη περισσότερη “βοήθεια” από την αντιπροσωπεία σε επίπεδο τελικής τιμής, προκειμένου να γίνει προσιτό σε μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν σίγουρα πολλοί που το σήμα της Opel και η εμπορικότητα του Astra θα έκαναν τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή πιο εύκολη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Opel Astra Electric 156 ps
Ηλεκτροκινητήρας: Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι): 156
Ροπή (Nm): 270
Μπαταρία (kWh): 54 (50,8 Net)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,2”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 170
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ, εργοστασιακή): 14,8
Αυτονομία (χλμ.): 418
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 0
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χιλιοστά): 4.374×1.860×1.460
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.675
Βάρος (κιλά): 1.661
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 352
Τιμή: Από 44.800 ευρώ («Edition Plus»)
Content Original Link:
" target="_blank">